YeeYin ' de Blog

一直向往简简单单,最后发现,要简简单单,其实真不简单。。。

Wednesday, July 2, 2008

7月1号


今早去Subang Office下车前拍下的。
喜欢这么干净的天空。只是。。。
街灯与路牌有点阻碍,但最煞风景的,莫过于那长+皱的banner




Each morning i wake up and say to myself, I have 2 choices today.
I can choose to be in a good mood; or I can choose to be in a bad mood.
每天早上当我起来的时候我告诉自己,今天我有两个选择。
我选择好心情;或者选择心情不好。

I always choose to be in a good mood.
我永远选择好心情。

Each time something bad happens,
I can choose to be victim or I can choose to learn from it.
每当发生不愉快事情,
我可以选择成为受害者,或者选择从中学习。

I always choose to learn from it.
我永远选择从中学习。

Every time someone comes to me complaining,
I can choose to accept their complaining or I can point out the positive side of life.
每当有人投诉,我可以选择接受;或者我选择往好的方面想。

I always choose the positive side of life.
我永远选择往好的方面想。

But it's not always that easy.
但事情不是时常都那么简单。

Yes, it is. 是的。事实的确如此。

Life is all about choices.
When you cut away all the junk every situation is a choice.
生活可以是一连串的选择。
当你删除不必要的东西,任何情况都可以有个选择。

You choose how you react to the situation.
你选择要如何看待这件事情。

You choose how people will affect your mood.
你选择是否要让别人来影响你的心情。

You choose to be in a good mood or in a bad mood.
你选择要好心情,或者心情不好。

It's your choice how you live your life.
是你自己决定,要如何过你的人生。

Every day you have the choice to either enjoy your life or to hate it.
每一天你都可以选择,享受自己的生活;或者讨厌它。

The only thing that is truly yours
that no one can control or take from you, is your attitude.
唯一一样东西,是真正属于你自己而别人无法控制或决定的,就是你的态度。

So if you can take care of that, everything else in life becomes much easier.
所以,假如你能够把它管理妥当,生活中每一样事情就会变得更加容易处理。

2 comments:

  1. 我想选择快乐。。但是快乐好像跟我有段距离。。我想我的态度真的很有问题。。ATTITUDE!!如果我一天不正视这个问题,我想快乐的日子会跟我渐行渐远!

    ReplyDelete
  2. 知道问题在那里,是很好的。很多人还不知道问题在那里/有些人甚至不知道那是个问题。所以... 知道了,就行动吧 :)

    ReplyDelete